Home
Over onszelf
ECU specialiteiten
Equipment
Werkzaamheden
met BG produkten
Chiptuning
Projecten
Contact / privacy
Bandenshop

 

Wat wordt er bij de APK gecontroleerd ?

Bij de APK let de keurmeester onder andere op de volgende punten:

Verkeersveiligheid :

  • Wielophanging
  • Schokdempers
  • Banden
  • Stuurinrichting
  • Verlichting en carrosserie

Milieu :

  • Uitlaatgassen Algemeen
  • Het Voertuigbewijs, voertuigidentificatienummer en de gebruikte brandstof.

Roetmeting:
Sinds 1 januari 1997 ondergaan auto’s met een dieselmotor en met een bouwjaar van 1980 of later bij de APK een roetmeting.

De APK-keurmeester volgt hierbij een voor heel Europa vastgestelde meting. Bij deze meting is het van groot belang dat u uw
voertuig in een goede staat van onderhoud voor de keuring aanbiedt om motorschade te voorkomen. De dieselmotoren van na 1972
zijn erop geconstrueerd om deze meting te kunnen ondergaan mits de onderhoudsbeurten overeenkomstig de fabrieksvoorschriften
zijn uitgevoerd.

Viergasmeting:
Vanaf 1 januari 1998 moeten auto’s met een benzinemotor of LPG-motor met een ‘geregelde’ katalysator en met een bouwjaar van 1993
of later een zogenaamde viergasmeting ondergaan. Met behulp van een viergastester wordt gecontroleerd of de uitstoot van de uitlaatgassen
de wettelijke percentages niet overschrijdt.

Weet U dat de APK 2 maanden van te voren uitgevoerd kan worden en dat de keuringsdatum dan blijft staan.

Keuringsfrequenties vanaf 1 januari 2008:

Personenauto’s en lichte bedrijfsvoertuigen tot 3.500 kg

Brandstof

Wanneer keuren?

Datum eerste toelating na
1 januari 2005

Benzine en/of elektromotor

Eerste APK na 4 jaar, daarna twee keer na 2 jaar, daarna elk jaar

 

Diesel, gas of anders

Eerste APK na 3 jaar, daarna elk jaar

Datum eerste toelating vóór 1 januari 2005

Alle

Elk jaar

Voertuig 30 jaar of ouder

Alle

Eens per 2 jaar

Datum eerste toelating vóór
1 januari 1960

Alle

Geen APK-plicht

 

Wat gebeurt er bij een kleine beurt ?

Bij een kleine beurt wordt de olie ververst en de vloeistoffen bijgevuld. Er vindt een controle plaats op banden, distributieriem, V-snaren en daarnaast worden de remmen visueel gecontroleerd. Afhankelijk van de gebruikte hoeveelheid en typen vloeistoffen is dit uit te voeren vanaf € 150, - (inclusief 21% BTW) 

 

 

Wat gebeurt er bij een grote beurt ?

Bij een grote beurt wordt :

  • Motorolie ververst.
  • Het oliefilter, luchtfilter, en brandstoffilter(s) vervangen.
  • Overige vloeistoffen waar nodig bijgevuld.
  • In geval van de versnellingsbak of cardan, worden deze volgens fabrieksspecificaties gecontroleerd/ververst.
  • De remmen worden zowel visueel als op de remmen-testbank gecontroleerd, waarna indien nodig, gedemonteerd en gereinigd.
  • Controle van de distributieriem, V-snaren, multiriemen. De spanrollen van de waterpomp gesteld en of vervangen.
  • De banden op de algemene staat en profieldiepte.
  • Verlichting, ruitenwissers, uitlaat, en koppeling worden getest.
  • De bougies worden indien nodig vervangen. Eventueel ook de ontstekingsdelen en de bougiekabels. Dit is afhankelijk van de mate van inslijting.
  • Vaak vergeten maar niet onbelangrijk: de airco en interieurfilters.
  • Afhankelijk van het type auto en de verbruikte materialen voeren wij dit onderhoud al uit vanaf € 300,- [ inclusief 21% BTW ]
 

Banden webshop

U bent bij ons verzekerd van vakmanschap op het gebied van banden. 

U kunt bij ons terecht voor zomerbanden, winterbanden en all season banden

Onder het kopje Bandenshop kunt U de prijs bereken voor Uw maat banden. U kunt ons natuurlijk ook bellen of mailen voor het juiste advies en de prijs

 

 

Autotechniek de Ringsleutel | info@ringsleutel.nl